The Eyes That Drew from Me
吸引我的眼睛
by Francesco Petrarch
弗朗西斯克·彼特拉克
The eyes that drew from me such fervent praise
那眼睛吸引我发出热情的赞美,
The arms and hands and feat and countenance
还有柔臂、纤手、鲜活的面庞,
Which made me a stranger in my own romance
浪漫的激情曾使我完全变了样,
And set me apart from the well-trodden ways; 
远离了人群的喧闹,独自沉醉;
The gleaming golden curly hair, the rays
闪闪发光的金色卷发在飘飞,
Flashing from a smiling angel's glance
那是微笑的天使洒下的目光,
Which moved the world in paradisal dance, 
世界舞蹈着,欢快地进入天堂,
Are grains of dust, insensibilities. 
而今一切都冷却了,化为尘灰。
And I live on, but in grief and self-contempt, 
我活着,自怨自艾,悲哀抑郁'
Left here without the light I loved so much, 
曾经热爱的生活暗淡无光,
In a great tempest and with shrouds unkempt
像航船失控,经历着狂风暴雨。
No more love songs, then, I have done with such, 
再没有情歌让我放声高唱,
My old skill now runs thin at each attempt, 
往日的才情已经枯竭远去,
And tears are heard within the harp I touch. 
我抚琴吟咏却听到泪水流淌

---《吸引我的眼睛》彼特拉克


出镜:鲸鱼

评论
热度 ( 15 )

© 抖动的影子·fopoto | Powered by LOFTER